Üniversite kampüslerinde stant açmak suretiyle yapılan ve çoğunlukla internet üzerinden verilen yabancı dil kursu, farklı branşlara ilişkin kitap ve cd içeren destekleyici uzaktan eğitim setleri gibi mal ve hizmetlere yönelik olduğu anlaşılan iş yeri dışında yapılan satışlarda; satış temsilcilerinin tüketicileri cayma hakkının kullanımı konusunda yanlış veya eksik bilgilendirdiği, cayma bildirimlerini satıcı veya sağlayıcılara ulaştırabilen tüketicilere ise cayma talebinin kayıt edildiği ve işleme alındığı yönünde gerçek dışı bilgi verilerek mevzuatta düzenlenen 14 günlük cayma hakkı kullanım süresi içinde yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile iletilmesi gereken cayma bildiriminin hileli bir şekilde engellendiği, bu durumun da tüketicilerin hiç kullanmayacakları veya memnun olmadıkları bir mal veya hizmet için ödeme yapmak zorunda bırakılmasına, ödeme yapılmaması durumunda ise haklarında haciz de dahil olmak üzere cebri icra yollarının işletilerek sözleşme konusu bedelin yanında ilave takip masrafları da dahil olmak üzere yersiz ve fazladan bedel ödemek sureti ile mağdur edilmelerine yol açıldığı, hatta ödeme yapmış olan tüketicilere karşı aynı sözleşme için belirli bir süre geçtikten sonra satıcı veya sağlayıcılar ya da kendisini avukat olarak tanıtan kişiler tarafından borcun kapanmadığı bahsi ile yeniden ödeme talep edildiği, bu talebin taciz boyutuna vardığı ve öğrencilerin aile fertlerine de bu kapsamda ulaşılarak rahatsızlık verildiği anlaşılmıştır. Bu konularda öğrencilerimizin dikkatli olmalarını ve ekte Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen bilgilendirme notunu okumalarını önemle tavsiye ediyoruz.